BLOGGER TEMPLATES AND Blogger Templates »

Sunday, 16 September 2012

MACAM MANA NAK ADA LESUNG PIPT ?? :0

Hahai , Assalamualaikum ;p di kaangan sekarang ramai betul remaja - remaja sekarng nak sangata mempunyai lesung pipit kerana itu tandanya kecantikan dari seseorang kot ( kononyalaa ) tapi x tau la pula :) tapi memang betulah klau ada lesung tuu comel kat pipi . (sebenanrnya saya pun nak juga tapi takut nak buat ) jom - jom mari membaca budaya kita :) 





COMEL NYA !! GERAM TENGOK !! APALAGI BUDAK TU PUTIH !!




Sebelum apa - apa jom kita baca dulu apaitu lesung pipit ?? 

Lesung pipit terjadi akibat daripada variasi otot muka yang dipanggil zygomaticus major. Kecacatan variasi berlaku pada otot ini yang sepatutnya hanya mempunyai struktur tunggal dari tulang Zygomatic. Tulang ini membahagi kepada superior (bahagian atas tepi bibir) dan inferior (bahagian bawah tepi bibir). Ketika seseorang senyum atau ketawa maka akan ada daya tarik kulit yang akan menghasilkan lesung pipit (efek penarikan kulit tersebut). 


Dah tau kan apa tu lesung pipit hehe :) kalau nak buat juga tengok dlu kat bawah tu :) 





CACAT , DI SEBALIK KECANTIKAN ADA JUGA KECACATAN .


Tetap nak buat juga ???!!! 


jom laaaa :)


1 - sediakan minyak kampak , jarum or peniti , kapas .

2 - Sapukan minyak kampak ke pipi yang anda ingin lesung .

3 - ambil jarum or penti tadi tu bagi dia pusing - 2 dulu kat pipi sampai x ada rasa jarum . 

4 - sampai x da rasa jarum sama sekali ! cucuk jarum tu kat pipi dengan cepa - cepat 

5 - ambil kapas then simpan ke pipi yang mempunyai darah mengalir .



- Jangan salah kan saya sekiranya ada bekas rasanya memang pedih tapi konfom ada blubang kat pipi so jadilah (LESUNG PIPIT) ramai dah rakan - rakan saya buat kat sekolah cantik tapi malngnya itu perbuatan bodoh "MEMAKAN DIRI SENDRI" 



Selain cara tuu ada juga cara keduaa :) tapi ini kalau jadi laa , ramai kat kampung saya buat macam nhe . c( ; senang cari bahan'y , senang di buat , x sakit dan x perih .


1 - ambil daun papaya yang dah tua war kekuningan :) 

2 - Tumbuk daun tu dan campurkan sedikit air :p

3 - Ambil daun tu dan perah di sesuatu bisin yang keci jak :)

4 - Ambil daun tu yang ada air 'y simpan kat pipi .


Tak jamin dapat menjadi :) saya pernah cuba tapi malnganya x menjadi juga hampa    -_- ?




0 comments: